امروز سه شنبه  ۲۴ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۲۰- ۱۴:۱۱ - مشاهده: ۱۲۱

سخنرانی سفیر کشورمان در همایش بین المللی روز جهانی قدس در دهلی نو

همایش بین المللی روز جهانی قدس در سالن اجتماعات ایوان غالب در پایتخت هند برگزار شد.

همایش بین المللی روز جهانی قدس روز جمعه 17 فروردین ماه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در سالن اجتماعات ایوان غالب در پایتخت هند برگزار شد.


دکتر ایرج الهی سفیر کشورمان در این مراسم با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره)، تأکید کرد: امروز مساله قدس مساله اعراب یا مسلمانان نیست، بلکه مسأله تمام بشریت و موضوعی کاملاً انسانی است.
ایشان با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، اظهار داشت: امسال روز قدس را در شرایطی برگزار می‌کنیم که رژیم اشغالگر قدس در آخرین جنایت خود بر خلاف تمام قوانین بین المللی و در اقدامی وحشیانه به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد. در این حمله که نقض آشکار کنوانسیون 1961 وین درباره مصونیت اماکن دیپلماتیک است 6 تن از دیپلماتها و مستشاران نظامی ایرانی که به دعوت دولت سوریه در آنجا حاضر بودند را به شهادت رساند تا تأییدی بر تاریخ سراسر جنایت این رژیم سفاک باشد.


سفیر کشورمان گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی داستان غم انگیزی است که در طول سالیان گذشته به کرات اتفاق افتاده است. اوج این جنایتها را در6 ماه اخیر می‌توان مشاهده کرد.
دکتر الهی در پایان به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای حل مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت: بر مبنای طرح سیاسی و دموکراتیک ثبت شده جمهوری اسلامی ایران نزد دبیرخانه سازمان ملل متحد، حل مسئله فلسطین، پایان اشغالگری و برگزاری رفراندوم با حضور ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و تمام آوارگان برای تعیین تکلیف است. بر اساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی قادر خواهند بود نوع نظام قانونی حاکم بر کشور خویش را برگزیده و به صورت آزاد و برابر از حقوق آن منتفع گردند.
در این مراسم همچنین برخی از اندیشمندان و علمای دینی از اقوام و مذاهب گوناگون هند حضور داشتند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر حمایت از فلسطینیان تاکید کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما