امور کنسولی

تشکیل پرونده دانشجویی

تشکیل پرونده دانشجویی

تشکیل پرونده دانشجویی و تایید مدارک تحصیلی

   در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور تسریع در روند تایید مدارک تحصیلی از تاریخ  01/10/96  تایید مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی خارج ازکشور فقط در سامانه میخک و به صورت مجازی تایید گردیده و برچسب صحت صدور بر روی مدرک الصاق نمی گردد. بدین منظور ضروری است متقاضیان تایید مدرک نسبت به آماده سازی مدارک و انجام امور ذیل اقدام نمایند؛

 الف ) آماده سازی مدارک

  : مدارک موردنیاز

 متقاضی ابتدا مدارک ذیل را بافرمت های  JPG  و JPEG  و حداکثر حجم 300 کیلوبایت اسکن و برای بارگذاری آماده نماید.

1 عکس پرسنلی  جدید ( تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با رعایت شئونات اسلامی)

2 کارت ملی

3 صفحه اول گذرنامه معتبر ایرانی

4 صفحه حاوی مهرآخرین خروج گذرنامه

5- روادید تحصیلی، اقامت تحصیلی

6 آخرین مدرک تحصیلی

7 گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک فارغ التحصیلی فعلی

( دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی ثبت نام در دانشگاه متضمن نام دانشگاه، مقطع تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و رشته تحصیلی را بارگذاری نمایند.)

8 کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم، کفالت و یا تحصیلی برای آقایان و یا نامه سازمان نظام وظیفه عمومی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل دانشجو.

 

ب) ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی  https://mikhak.mfa.gov.ir    

توجه :

* برای ورود و ثبت اطلاعات در سامانه میخک فقط از مرورگرGoogle Chrome  استفاده نمایید.

* درحفظ و نگهداری رمز عبوری که  هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب می نمایید اهتمام جدی داشته باشید.

* درصورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی، متقاضی می تواند از طریق ویرایش اطلاعات فردی نسبت به تغییر نمایندگی انتخابی خود اقدام نماید تا پرونده درکشور محل اقامت متقاضی قابل بررسی باشد .

* در صورتی که متقاضی رمز عبور را فراموش کرده باشد با انتخاب گزینه بازیابی، رمزعبور به نشانی الکترونیکی متقاضی ارسال خواهد شد.

* درصورت عدم دسترسی به پست الکترونیک و یا اشتباه در درج آن دربخش اطلاعات فردی، متقاضی می تواند تصاویر گذرنامه و کارت ملی خودرا اسکن و به نشانی mikhak@webmail.mfa.ir ارسال نماید تا رمز عبور به به پست الکترونیکی درخواست کننده ارسال گردد تا امکان ورود به سامانه و   ویرایش نشانی پست الکترونیکی امکان پذیر گردد.

 ج ) تشکیل پرونده تحصیلی:   

1- تشکیل پرونده تحصیلی با بارگذاری مدارک مورد نیاز (بند الف) و دریافت کد رهگیری

2- چنانچه متقاضی مدارک لازم برای تشکیل پرونده را بصورت ناقص ویا ناخوانا بارگذاری نموده باشد، می بایست آنها را دوباره بارگذاری نموده و کدرهگیری جدید دریافت نماید.

 د ) درخواست تایید مدارک :

  1. پس از دریافت کد رهگیری مربوط به تشکیل پرونده تحصیلی، متقاضی با انتخاب گزینه " تایید مدارک " و تعیین نوع مدارک  " تحصیلی و آموزشی " درخواست تایید مدارک و گواهی های آموزشی نموده و به همین منظور با انتخاب یکی از گزینه های ذیل نسبت به بارگذاری تصاویر آنها به صورت جداگانه و مجزا اقدام نماید.
  2. گواهی اشتغال به تحصیل
  3. گواهی ریزنمرات میان دوره
  4. گواهی پرداخت شهریه
  5. مدارک فارغ التحصیلی و ریز نمرات پایان دوره
  6. گواهی یامدرک شرکت در دوره یا سمینار

 توجه : 

  • برای هر مدرک یا گواهی، دریافت کد رهگیری جداگانه الزامی بوده و قسمت تعداد صفحات فقط مربوط به صفحات بعدی همان مدرک (مانند ریزنمرات) می باشد.

توجه :

  •   پرداخت 24 یورو تعرفه برای تایید هر یک از مدارک و گواهی های تحصیلی و آموزشی شامل دانشنامه، گواهینامه موقت پایان مقطع تحصیلی، ریز نمرات پایان دوره تحصیلی دانشگاهی، مدارک تحصیلی دانش آموزی، فنی و حرفه ای، شغلی، پایان دوره های علمی و تخصصی، دیپلم و دکترای افتخاری، گواهی ها و تقدیرنامه های اعطائی به شرکت کنندگان در المپیادها، سمینارها و سایر دوره های تخصص بین المللی از قبیل دوره های تخصص و فوق تخصص پزشکی (فلوشیپ)، سمینارهای آموزشی و فوق دکتری (پست دکترا) الزامی می باشد.  

 

      * از تاریخ 01/10/1396  تائید مدارک تحصیلی فقط از طریق سامانه میخک  به صورت مجازی انجام و مدارک به مهر برجسته ممهور نخواهد گردید.

 تبصره :

  • اصالت مدارک فارغ التحصیلی توسط بخش دانشجویی سفارت از مراجع رسمی و مرتبط ( مراکز آموزشی صادرکننده مدرک ) استعلام می گردد.
  • بدین منظور ضروری است متقاضی  اجازه نامه  مربوطه را تنظیم و امضا نموده و پس از تهیه کپی اصل آن را به مرکز آموزشی مربوطه ارسال و کپی را به همراه تصویر مدرک آموزشی و یک طغری پاکت ملصق به تمبر کافی جهت پست سفارشی که آدرس مرکز آموزشی مربوطه به عنوان گیرنده در پشت آن درج گردیده باشد، به سفارت ارایه نماید.
  • ضروری است متقاضی جهت حصول اطمینان (معمولا 3 الی 4 هفته پس از استعلام از مرکز آموزشی) از دریافت پاسخ استعلام، مراتب را از سفارت و بوسیله تماس تلفنی پیگیری نماید.

درصورتی که متقاضی به داخل کشور مراجعت نموده و قصد تایید مدارک و گواهی های آموزشی صادره در خارج از کشور را داشته باشد، پس از انجام مراحل بالا، اصل مدارک را به اداره امور دانشجویی، بورسها و مدارس خارج از کشور ارایه نماید

اطلاعیه در خصوص تشکیل پرونده تحصیلی ویژه دانشجویان مرتبط با رشته های پزشکی

دانشجویان رشته های گروه پزشکی جهت دریافت تسهیلات دانشجویی می بایست علاوه بر تشکیل پرونده دانشجویی در سامانه میخک و بارگذاری مدارک مورد نظر ، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل پرونده دانشجویی در سامانـه تسهیـلات و امور مشمولیـن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://Mohed.behdasht.mfa.gov.ir/educationportal اقدام نمایند و پس از ثبت درخواست، خدمت مورد نظر خود (تایید استعلام سامانه میخک) را انتخاب نمایند. لازم است برای ورود به سامانه از طریق بستگان در داخل کشور اقدام فرمائید. بدیهی است دریافت هرگونه تسهیلات دانشجویی (گذرنامه رایگان و خروجی دانشجویی) منوط به تائید پرونده از سوی وزارت بهداشت و سپس تائید در سامانه میخک می باشد.

ساعت مراجعه حضوری به سفارت: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 لغایت 15

ساعت پاسخ­گویی تلفنی: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 15 لغایت 16

تلفن:  42477786  - 42477787 

 

Tel.: +91 11 42477786 - 42477787

Email: Del.consular@mfa.gov.ir

Bank Name: PUNJAB NATIONAL BANK

Account Number: 0359050010121

Account Name: Embassy of the Islamic Republic of IRAN

IFSC Code: PUNB0035920

Branch Name: TANSEN MARG

Branch Address:  TANSEN MARG, NEW DELHI

Post Code: 110001