درخواست نصب امین موقت
هموطنان ارجمند ساکن در حوزه این نمایندگی، به استناد ماده 114 قانون امور حسبی، چنانچه از بستگان و یا آشنایان آنان که مقیم کشور هند بوده و نیازمند به نصب امین موقت باشد، میتوانند به صورت حضوری و یا از طریق پست با تهیه مدارک زیر تقاضای اقدام در این خصوص را نمایند:
متقاضیان در موارد زیر میتوانند درخواست نصب امین موقت کنند:
- اداره اموال ایرانیان غایب مفقودالاثر مقیم در حوزه نمایندگی
- اداره امور مالی و غیر مالی فرزند غایب مفقودالاثر
- اداره اموال فردی که در اثر کبر سن یا بیماری و ناتوانی، قادر به اداره تمام و یا قسمتی از امول خود نبوده و در این ارتباط عاجز شده باشد.
- اداره سهم الارثی که ممکن است از ماترک متوفی به جنین تعلق گیرد، مشروط به این که جنین ولیّ یا وصی نداشته باشد.
- اداره اموالی که به مصارف عمومی اختصاص یافته باشد و مدیری نداشته باشد.
- مواظبت از ترکه متوفی
- در صورت خیانت وصی نسبت به اموال محجور
- هرگاه ولیّ قهری منحصر، به واسطهی غیبت یا حبس و یا هر علتی نتواند به امور مولی علیه رسیدگی کند و کسی را هم از طرف خود برای تصدّی و اداره اموال مولی علیه و سایر امور مربوطه معیّن نکرده باشد.
- مواردی که ولیّ قهری طفل، لیاقت اداره اموال مولی علیه را نداشته باشد و یا در اموال او مرتکب حیف و میل گردد.
- صغاری که ولیّ خاص دارند، ولی در دسترس نمیباشند و یا محبوس باشند.
- مواردی که ولیّ قهری طفل به واسطه کبر سن یا بیماری یا امثال آن قادر به اداره کردن کردن اموال مولی علیه نباشد.
مدارک لازم:
- اصل درخواست کتبی متقاضی تعیین امین موقت حاوی، علت، مشخصات فرد نیازمند به امین موقت، نشانی و تلفن محل سکونت و کار متقاضی در خارج از کشور و بستگان در ایران
- اصل شناسنامه، گذرنامه معتبر ایرانی و کارت هوشمند ملی متقاضی سمت امین موقت
- اصل شناسنامه و کارت هوشمند ملی شخص محتارج به امین موقت (مثلاً غایب مفقودالاثر)
- تصویر مدرک اقامت معتبر متقاضی سمت امین موقت
- اصل فهرست و سیاهه دقیق اموال فرد نیازمند به امین موقت (مثلاً غایب مفقودالاثر)
- اصل قبض واریز مبلغ 24 یورو به حساب سفارت
توجه:
الف: در صورت تمایل به ارسال مدارک از طریق پست، لطفاً یک عدد پاکت پست سفارشی (ملصق به تمبر کافی)که نشانی شما بر روی آن نوشته شده باشد را به همراه مدارک به این سفارت ارسال تا بعد از انجام کار نسبت به برگشت اصل مدارک به نشانی اعلامشده اقدام گردد.
ب: در ارسال مدارک دقت لازم بهعملآید، زیرا مدارک ناقص بدون هرگونه اقدامی عیناً بازگردانده خواهد شد.
لینک هزینههای کنسولی
ساعت کار ویژه مراجعین: دوشنبه تا جمعه 9 لغایت 15
ساعت پاسخگویی تلفنی: دوشنبه تا جمعه 15 لغایت 16
Tel.: +91 11 42477786 - 42477787
Email: Del.consular@mfa.gov.ir
Bank Name: PUNJAB NATIONAL BANK
Account Number: 0359050010121
Account Name: Embassy of the Islamic Republic of IRAN
IFSC Code: PUNB0035920
Branch Name: TANSEN MARG
Branch Address: TANSEN MARG, NEW DELHI
Post Code: 110001