گذرنامه مفقوده یا سرقت شده
ه)شرایط و مدارک مورد نیاز برای گذرنامه مسروقه یا مفقوده:
هموطنان گرامی ساکن در حوزه این سفارت، در صورت سرقت یا مفقود شدن گذرنامه خود می توانند، بعد از ثبت نام در سامانه میخک به نشانیmikhak.mfa.gov.ir و بارگذاری مدارک (در قالب JPEG و با حجم زیر300KB) و دریافت کدرهگیری نسبت به ارائه درخواست و مدارک زیر به صورت حضوری اقدام نمایند.
- اصل کدرهگیری دریافتی از سامانه میخک
- تکمیل و ارائه پرسشنامه شماره 101 (این پرسشنامه از طریق لینک زیر قابل دریافت است.)
- مشروحه متقاضی در خصوص دلایل و چگونگی سرقت یا مفقود شدن گذرنامه
- اصل شناسنامه ایرانی متقاضی (شناسنامه افراد بالای 15 سال تمام باید عکس دار باشد.) و یک نسخه تصویر تمام صفحات.
- اصل کارت شناسایی ملی متقاضی و یک نسخه تصویر دو روی کارت. (برای افراد بالای 15 سال تمام)
- اصل کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت برای آقایان بین سنین 18 تا 50 سالگی تمام
- اصل کارت اقامت کشور هند یا کارت ملیت هندی یا گذرنامه هندی و یا کارت اقامت پناهندگی و یک نسخه تصویر پشت و روی مدرک.
- گزارش پلیس هند مبنی بر سرقت یا مفقود شدن گذرنامه.
- دو قطعه عکس جدید متقاضی(حداکثر مربوط به 3 ماه گذشته) در اندازه4×3 یا4×6، تمام رخ، بیومتریک، بدون روتوش، زمینه روشن و بدون عینک و کلاه. (عکس بانوان بالاتر از 9سال با رعایت حجاب اسلامی باشد.)
- اجازه نامه کتبی شوهر برای خانم های دارای همسر ایرانی (چنانچه محل اقامت شوهر در گذرنامه ایرانی او هند نوشته شده باشد این اجازه نیاز نخواهد بود.)
- اجازه کتبی پدر برای فرزندان زیر 18 سال (تکمیل برگ شماره 102 از طریق لینک زیر)
- اصل قبض واریز 180 یورو بابت صدور گذرنامه مفقوده بار اول به حساب سفارت، (جدول هزینه های کنسولی) چنانچه متقاضی، خواهان درج اقامت هند در گذرنامه خود باشد مبلغ 20یورو بیشتر واریز نماید. اضافه می گردد هزینه گذرنامه مفقوده برای بار دوم به بعد 300 یورو می باشد.
- پاکت پست سفارشی با درج نشانی متقاضی با الصاق تمبر به مبلغ 6,25 یورو برای برگشت مدارک و گذرنامه جدید. (برای هر تقاضا یک پاکت برگشت تهیه و ارسال شود.) حتما از پاکت سایزC5 استفاده شود.
یادآوری ها:
- حضور متقاضی در محل نمایندگی برای ارائه درخواست و مدارک لازم ضروری است.
- ثبت نام در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری برای صدور گذرنامه جدید الزامی است.
1- جدول هزینه های کنسولی
2- بخش «مهر خروج مشمولین»
3 - تکمیل فرم 101 و ارائه درخواست با درج شرح ماوقع
4- سامانه میخک http://mikhak.mfa.ir
5- راهنمای سامانه میخک http://mikhak.mfa.ir/help.pdf
ساعت مراجعه حضوری به سفارت: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 لغایت 15
ساعت پاسخگویی تلفنی: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 15 لغایت 16
تلفن: 42477786 - 42477787
Tel.: +91 11 42477786 - 42477787
Email: Del.consular@mfa.gov.ir
Bank Name: PUNJAB NATIONAL BANK
Account Number: 0359050010121
Account Name: Embassy of the Islamic Republic of IRAN
IFSC Code: PUNB0035920
Branch Name: TANSEN MARG
Branch Address: TANSEN MARG, NEW DELHI
Post Code: 110001