امور کنسولی

گذرنامه مخدوشه و آب دیده

گذرنامه مخدوشه و آبدیده

د)شرایط و مدارک مورد نیاز برای تجدیدگذرنامه مخدوشه و آبدیده:

هموطنان گرامی ساکن در حوزه این سفارت، در صورت مخدوش شدن یا آبدیدگی گذرنامه خود می توانند، بعد از ثبت نام در سامانه میخک به نشانیmikhak.mfa.gov.ir و بارگذاری مدارک (در قالب JPG و با  حجم زیر300KB) و دریافت کدرهگیری نسبت به  ارائه درخواست و مدارک زیر به صورت حضوری اقدام نمایند.

  •    اصل کدرهگیری دریافتی از سامانه میخک
  •    تکمیل و ارائه پرسشنامه شماره 101 (این پرسشنامه از طریق لینک زیر قابل دریافت است.)
  •    مشروحه متقاضی در خصوص دلایل و چگونگی مخدوش شدن یا آبدیدگی گذرنامه
  •   اصل گذرنامه ایرانی مخدوشه یا آبدیده
  •   اصل شناسنامه ایرانی متقاضی (شناسنامه افراد بالای 15 سال تمام باید عکس دار باشد.) و یک  نسخه تصویر تمام صفحات.
  •   اصل کارت شناسایی ملی متقاضی و یک نسخه تصویر دو روی کارت (برای افراد بالای 15سال تمام.)
  •   اصل کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت برای آقایان بین سنین 18 تا 50 سالگی
  •  اصل کارت اقامت کشور هند  یا کارت ملیت هند یا گذرنامه هندی و یا کارت اقامت پناهندگی و یک نسخه تصویر پشت و روی مدرک.
  •  یک قطعه عکس جدید متقاضی (حداکثر مربوط به 3 ماه گذشته) در اندازه4×3 یا4×6، تمام رخ، بیومتریک، بدون روتوش، زمینه روشن و بدون عینک و کلاه (عکس خانم های بالاتر از 9 سال با رعایت حجاب اسلامی باشد.)

          -   تکمیلبرگ شماره 103 برای دارندگان کارت ملیت هند  یا گذرنامه هندی.

          -   اجازه نامه کتبی شوهر، برای خانم های دارای همسر ایرانی (چنانچه در گذرنامه ایرانی شوهر، محل اقامت هند نوشته شده باشد، نیازی به اجازه شوهر نخواهد بود.)

          -  اجازه کتبی پدر برای فرزندان زیر 18 سال (تکمیل برگ شماره  102 از طریق لینک زیر)

         - اصل قبض واریز مبلغ 180یورو  بابت صدور گذرنامه بار اول بحساب سفارت (طبق جدول هزینه های کنسولی.) چنانچه متقاضی، خواهان درج اقامت هند در گذرنامه خود باشد، مبلغ 20یورو بیشتر واریز نماید. مجموعا 200یورو.

توجه: هزینه گذرنامه آبدیده برای بار اول مبلغ 180 یورو و برای بار دوم به بعد مبلغ 300 می باشد. 

      - پاکت پست سفارشی با درج نشانی متقاضی با الصاق تمبر به مبلغ 6,25 یورو برای برگشت مدارک و گذرنامه جدید. (لطفا برای هر تقاضا یک پاکت برگشت تهیه و ارسال شود.) حتما از پاکت سایز C5  استفاده شود.

یادآوری ها:

  •    حضور متقاضی در محل نمایندگی برای ارائه درخواست و مدارک لازم ضروری است.
  •    ثبت نام در سامانه میخک و دریافت کدرهگیری برای صدور گذرنامه جدید الزامی است.

 

  1. جدول هزینه های کنسولی 
  2. بخش «مهر خروج مشمولین »
  3. لینک فرم 101
  4. لینک فرم 103
  5.  سامانه میخک و دریافت کد رهگیری  https://mikhak.mfa.ir 
  6.  لینک راهنمای سامانه میخک  https://mikhak.mfa.ir/help.pdf

ساعت مراجعه حضوری به سفارت: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 لغایت 15

ساعت پاسخ­گویی تلفنی: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 15 لغایت 16

تلفن:  42477786 – 42477787

Tel.: +91 11 42477786  - 42477787

Email: Del.consular@mfa.gov.ir

Bank Name: PUNJAB NATIONAL BANK

Account Number: 0359050010121

Account Name: Embassy of the Islamic Republic of IRAN

IFSC Code: PUNB0035920

Branch Name: TANSEN MARG

Branch Address:  TANSEN MARG, NEW DELHI

Post Code: 110001