شرایط و مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند ملی
هموطنان محترم مقیم درحوزه این نمایندگی در موارد زیر می تواند با تعیین وقت قبلی و با حضور در این نمایندگی درخواست صدور کارت هوشمند ملی را ارائه نمایند.
- تغییر مشخصات سجلی
- مفقود شدن کارت هوشمند ملی (فعلا انجام نمی شود)
- مستعمل شدن کارت هوشمند ملی
- - خاتمه اعتبار کارت هوشمند ملی
-
الف:شرایط و مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند ملی مجدد به دلیل تغییر مشخصات سجلی:
در مواردی که مشخصات سجلی فرد تغییر یافته و متقاضی دارای شناسنامه جدید با مشخصات جدید باشد برای صدور کارت هوشمند ملی مجدد، ارائه مدارک زیر الزامی است:
1 - تکمیل برگ درخواست کارت هوشمند ملی نمونه پیوست
2- اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول و آخر شناسنامه
3- اصل کارت هوشمند ملی
4- اصل کارت اقامت هند
- اصل فیش بانکی واریز مبلغ25 یورو به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی
ب: شرایط و مدارک مربوط به صدور کارت هوشمند ملی بعلت فقدان کارت قبلی:
هموطنانی که کارت هوشمند ملی آنان مفقود شده باشد، می توانند با ارائه مدارک زیر تقاضای صدور کارت مجدد نمایند:
1- تکمیل برگ گزارش مفقود شدن کارت هوشمند ملی
2- تکمیل برگ درخواست کارت هوشمند ملی
3- اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول و صفحه آخر (درصورت داشتن توضیحات
4- اصل کارت اقامت هند
5- اصل فیش بانکی واریز مبلغ 50 یورو به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی
هموطنان گرامی لطفا در زمان حضور در سفارت برای ثبت نام کارت هوشمند ملی، آمادگی گرفتن عکس استاندارد توسط سیستم صدورکارت هوشمند ملّی را داشته باشند . عکس کارت ملی بدون عینک، زیورآلات چهره و خالکوبی در چهره گرفته خواهد شد همچنین پوشش تیره (با توجه به زمینه سفید) به تصویر مناسب کمک خواهد کرد.
ج: شرایط و مدارک مربوط به صدور کارت هوشمند ملی بعلت مستعمل شدن کارت قبلی:
هموطنان عزیز در صورت مستعمل شدن کارت هوشمند ملی خود، می توانند با ارائه مدارک زیر درخواست صدور کارت مجدد نمایند:
1-تکمیل برگ درخواست صدور کارت هوشمند ملی مجدد به جای کارت هوشمند مستعمل نمونه پیوست
2- اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول وصفحه آخر (درصورت داشتن توضیحات)
3- اصل کارت هوشمند ملی مستعمل
4-اصل فیش بانکی واریز مبلغ 25 یورو به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی
5- اصل کارت اقامت هند
هموطنان گرامی لطفا در زمان حضور در سفارت برای ثبت نام کارت هوشمند ملی، آمادگی گرفتن عکس استاندارد توسط سیستم صدورکارت هوشمند ملّی را داشته باشند . عکس کارت ملی بدون عینک، زیورآلات چهره و خالکوبی در چهره گرفته خواهد شد همچنین پوشش تیره (با توجه به زمینه سفید) به تصویر مناسب کمک خواهد کرد.
د: شرایط و مدارک مربوط به صدور کارت هوشمند ملی به علت خاتمه اعتبار:
هموطنان محترم مقیم حوزه این نمایندگی در صورت خاتمه اعتبار 7 ساله کارت هوشمند ملی خود می توانند با تعیین وقت قبلی و با حضور در این سفارت و با ارائه مدارک زیر تقاضای صدور مجدد کارت هوشمند ملی نمایند.
مدارک مورد نیاز
1- تکمیل برگ درخواست صدور کارت هوشمند ملی مجدد به جای کارت هوشمند منقضی شده نمونه پیوست
2-اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول وصفحه آخر (درصورت داشتن توضیحات
3- اصل کارت هوشمند ملی منقضی شده
4- اصل فیش بانکی واریز مبلغ 25 یورو به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران دردهلی
5- اصل کارت اقامت هند
هموطنان گرامی لطفا در زمان حضور در سفارت برای ثبت نام کارت هوشمند ملی، آمادگی گرفتن عکس استاندارد توسط سیستم صدورکارت هوشمند ملّی را داشته باشند . عکس کارت ملی بدون عینک، زیورآلات چهره و خالکوبی در چهره گرفته خواهد شد همچنین پوشش تیره (با توجه به زمینه سفید) به تصویر مناسب کمک خواهد کرد.
توجه :
به اطلاع هموطنان گرامی می رساند؛
بنا بر اعلام رئیس سازمان ثبت احوال کشور، اعتبار آن دسته از کارتهای هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آنها انتهای سال 1403 و قبل از آن می باشد، تا پایان سال 1405 تمدید می گردد.
Tel.: +91 11 42477786 - 42477787
Email: Del.consular@mfa.gov.ir
Bank Name: PUNJAB NATIONAL BANK
Account Number: 0359050010121
Account Name: Embassy of the Islamic Republic of IRAN
IFSC Code: PUNB0035920
Branch Name: TANSEN MARG
Branch Address: TANSEN MARG, NEW DELHI
Post Code: 110001